از مدارک به دست آمده از گذشته هاي دور، چنين به دست مي آيد که پيش از ظهور منجي، زلزله ها زياد مي شوند و پي در پي روي مي دهند. در نوشته هاي زرتشتيان آمده است: زمين لرزه بسيار بُوَد و بسيار ويراني بکند.وقتي انسان خطايي مي کند، عقوبت آن را هم بايد به جان بخرد، حالا اين عقوبت مي تواند فقط در اين دنيا باشد يا سراي ديگر يا هم در اين دنيا و هم در سراي ديگر. در ابعاد بزرگ تر، وقتي جامعه اي نيز به فساد و گناه رو مي آورد، بايد عذابي را که خداوند بر آنان فرو مي فرستد، گردن نهد. امّت هاي عصر کنوني که به انواع فسادها،گناهان، سرکشي ها و ستمگري ها آلوده و از آفريننده هستي غافل شده اند، به يقين عذابي سخت تر خواهند داشت.اين طرز تفکّر از زمان هاي قديم وجود داشته است؛ همچنان که در اساطير «هند»، از نابودي پاياني آفرينش همراه با علائمي دهشت بار سخن به ميان آمده است که به نوعي مي تواند با بروز بلاياي طبيعي در دوره آخرالزّمان مربوط باشد:
بلاياي دوران ظهور آخرالزمان | |
منبع اين مقاله : :آخرالزمان آدرس اين مطلب : http://z313.ir/583//ظهور/بــــلاياي-دوران-ظهور/ |
ما را در سایت 3 دسته روايت درباره دلايل دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 64